Technika i motoryzacja

Jak zbudowany jest motoreduktor?

Opublikowano: 22 października 2020 o 08:22   /   przez   /   komentarze (0)

W działaniu wielu współczesnych maszyn niezwykle ważną rolę odgrywają urządzenia napędowe, a więc silniki, które dodatkowo współpracują z różnego rodzaju przekładniami. Istnieją jednak części będące swego rodzaju połączeniem tych dwóch elementów. Chodzi o motoreduktory, które znajdują zastosowanie chociażby w fabrykach i halach produkcyjnych, gdzie umożliwiają działanie konkretnych maszyn. Ich wykorzystanie ma swoje zalety, a o ich pozytywnym charakterze decyduje przede wszystkim budowa.

Motoreduktory – co warto wiedzieć o ich konstrukcji?

Motoreduktory zbudowane są z jednej bądź dwóch przekładni oraz z silnika, najczęściej elektrycznego. Elementy te są połączone ze sobą stale, w jednej, zwartej obudowie. Dzięki temu mogą zastępować wielkie gabarytowo przekładnie konwencjonalne, takie jak przykładowo pasowe, zajmując niewiele miejsca i posiadając korzystnie duże przełożenia. Ta druga cecha sprawia, że są one w stanie napędzać dużo większe maszyny i układy.

Poszczególne modele mogą dodatkowo posiadać sprzęgło, czy też specjalne hamulce. Istotny jest fakt, że dokładna budowa może różnić się w zależności od zastosowanej przekładni zębatej na ostatnim stopniu przełożenia. Wyróżnimy więc motoreduktory walcowe, takie jak na przykład: https://sempolska.com.pl/oferta/motoreduktory-walcowe-keb-3-2/motoreduktory-walcowe-keb-3-2-3/, a także stożkowe, ślimakowe i planetarne. Każde z nich pełnią jednak to samo zadanie, i co ważne, z reguły dobrze się z niego wywiązują. Motoreduktory to z całą pewnością pomocne i skuteczne urządzenia.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Komentarz
Podpis Adres e-mail Strona WWW

dwa × 4 =