W ciągu ostatnich lat paczkomaty stały się popularnym sposobem na dostawę i odbiór przesyłek, są one jednym z najwygodniejszych sposobów dostawczych. Firmy kurierskie chętnie z nich korzystają, a liczba klientów zamawiających przesyłki do odbioru w paczkomacie wciąż rośnie. Co jeśli wykorzystać je również w celach marketingowych? Reklama na paczkomatach to świetny sposób na promocję.
Paczkomat jest wygodnym rozwiązaniem zarówno dla dostawców jak i odbiorców przesyłek. Nie trzeba ustalać z kurierem dokładnego czasu dostawy. Zostawia on zamówienie w paczkomacie, a klient je odbiera o dogodnej dla niego godzinie. Istnieje więc spora szansa że jak klient przyjdzie do paczkomatu odebrać swoje zamówienie, to zobaczy również reklamę. Reklama na paczkomatach dociera do szerokiej liczby potencjalnych klientów. Jest zauważalna zarówno dla osób korzystających z paczkomatu jak i dla przechodniów. Zazwyczaj znajdują się w miejscach takich jak centra handlowe, supermarkety, przy głównych ulicach, czy innych często odwiedzanych placówkach. Lokalizacja jest dogodna, łatwo dostępna i widoczna dla dużej ilości osób. Dlatego paczkomaty zapewniają marketingowy sukces.