Decydując się na budowę wiaty garażowej w miejsce zamkniętego garażu murowanego, należy tak dobierać materiały, aby były odporne na warunki atmosferyczne. Wiaty z zadaszeniem użytkowane są całoroczne więc różnice temperatur i wilgotności powietrza są znaczne. Wiele firm oferuje takie konstrukcje wykonywane z użyciem kształtowników stalowych. Cechują się one znaczną wagą i koniecznością stałej konserwacji antykorozyjnej.
Alternatywą jest drewno, ale takie elementy wymagają desek o niskiej wilgotności. Nowym łączącym zalety metalu i drewna materiałem jest drewno klejone i wykonywane z nich belki i legary. Dzięki takiej technologii producenci tworzą elementy nietypowe lub belki o niestandardowych wymiarach, lub przekrojach.
Obecnie występuje moda na obiekty posiadające nieregularne kształty zarówno słupów nośnych jak dachów również w wiatach dla samochodów. Klejone drewniane wyginane elementy są estetyczne i trwałe. Mogą one przenosić znaczne siły działające na konstrukcje bez uszkodzeń w postaci pęknięć. Dzieje się tak, ponieważ nadal zachowana jest elastyczność materiału i całej połączonej za pomocą wkrętów i śrub konstrukcji nośnej.
Do zakrycia takiego obiektu stosowane są lekkie materiały przepuszczające światło. Płyty z poliwęglanu podatne są na wyginanie, a jednocześnie dokładnie przylegają do szkieletu montażowego. Przykłady takich realizacji można obejrzeć na stronie http://www.drepo.pl/oferta/wiaty-garazowe-samochodowe-carport/. Tam widoczne są różne sposoby montażu takich wiat na posesji.