Każdy przedsiębiorca, który otwiera nowy sklep, musi zastanowić się jak zaaranżować jego wnętrze. Ma to ogromny wpływ na charakter pomieszczenia, a także na to, jaka będzie reakcja klientów. Bardzo ważne, żeby sklep był funkcjonalny i zachęcał do zakupów.
Odpowiednie zaaranżowanie powierzchni sprzedaży jest niezwykle ważne. Sklep musi być funkcjonalny zarówno dla klientów, jak i dla sprzedawców. Dlatego na wyposażeniu muszą pojawić się odpowiednie regały i półki do wystawiania towarów, lodówki, lady oraz wszelkie kosze. Ważne jest także to, by wygospodarować przestrzeń na ekspozycję towarów specjalnych i reklamę.
W przypadku sklepów z odzieżą przydadzą się wieszaki i stojaki na odzież. Oprócz tego manekiny, przedstawiające człowieka częściowo i w całości. Półki na ubrania oraz kosze na drobną konfekcję. Niezwykle istotne jest to, by zapewnić odpowiednią przestrzeń do ekspozycji, żeby ubrania nie wisiały zbyt ciasno, a klient miał możliwość swobodnego przeglądania. Oczywiście nie można zapomnieć o zorganizowaniu miejsca do przymierzania ubrań. Należy tę część sklepu tak zaaranżować, aby przymiarka mogła odbyć się swobodnie z zapewnieniem prywatności.