Technika i motoryzacja

W jaki sposób należy reagować w razie wycieku z systemu chłodniczego?

Opublikowano: 25 marca 2020 o 15:00   /   przez   /   komentarze (0)

Układ chłodniczy zamontowany w samochodzie narażony jest na różnego rodzaju wycieki. Mogą one pochodzić zarówno z chłodnicy, jak i przewodów, zbiorniczka wyrównawczego czy pompy wody. Skutkiem jest zazwyczaj znaczne podwyższenie temperatury silnika, co w wielu przypadkach prowadzi do jego uszkodzenia. Z tego względu po stwierdzeniu wycieku należy niezwłocznie podjąć odpowiednie kroki w celu naprawy usterki. Jednym z zalecanych działań jest użycie specjalnego uszczelniacza w formie kleju bądź płynu – takie produkty znajdziemy w ofercie m.in. tego przedstawiciela na rynku: https://climapartner.pl/.

Wiele zależy od rodzaju uszkodzonego elementu

Najczęściej dochodzi do wycieku z chłodnicy – np. wskutek pęknięcia żeberka zlokalizowanego w tylnej części konstrukcji. Płyn chłodzący jest wówczas wyrzucany dosyć cienkim strumykiem bezpośrednio na silnik i zagraża jego działaniu. W tej konkretnej sytuacji najlepsze rozwiązanie to uszczelnienie otworu za pomocą kleju dwuskładnikowego, który kupimy w takim miejscu jak https://climapartner.pl/10537-Uszczelniacze. Przy większych uszkodzeniach niezbędne jest niestety zastąpienie chłodnicy nowym modelem. Do wycieku może również dojść na tzw. króćcu głowicy, wykonanym z tworzywa sztucznego. Tutaj z kolei źródłem problemu jest zbyt mocne dokręcenie króćca, ewentualnie zużyta albo nieprawidłowo założona uszczelka. Jedyne sensowne działanie polega na wymianie uszkodzonego elementu. To samo należy zrobić w przypadku zepsutej pompy cieczy chłodzącej, zużytego korka chłodnicy, a także skruszonych lub sparciałych przewodów gumowych prowadzących płyn do instalacji ogrzewania. Dodajmy, że sporadycznie wyciek jest też efektem niedostatecznego dokręcenia opasek zaciskowych ze śrubami (wystarczy je wyregulować).

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Komentarz
Podpis Adres e-mail Strona WWW

dziesięć − siedem =