Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych w każdym samochodzie. Odpowiada bezpośrednio za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów, a także innych użytkowników drogi. Jazda z niesprawnymi hamulcami jest absolutnie wykluczona, jest to proszenie się o katastrofę. Sprawdzamy jakie usterki najczęściej występują w tym układzie oraz jak sobie z nimi poradzić.
W przypadku aut z bawarskiej fabryki mamy do czynienia z układem hamulcowym o bardzo dobrej wytrzymałości, wobec tego rzadko dzieją się jakieś nieprzewidziane sytuacje. Niemniej użytkownicy często zgłaszają problemy z układem ABS, który bez żadnej przyczyny wyłącza się, wyświetlając kontrolkę na zegarach auta. Na szczęście w internecie na https://getparts.pl/marki/bmw można kupić niedrogo zupełnie nową pompę ABS, ponieważ to ona ulega awarii, a konkretnie jej część elektroniczna. Ponieważ jednak te elementy są nierozłączne, konieczna jest wymiana całego urządzenia.
Francuski producent w pewnej części aut ma natomiast problem z materiałami, z których wykonano przewody hamulcowe. Zdarza się, że potrafią one bardzo mocno korodować już po kilku latach użytkowania zupełnie nowego auta, warto więc mieć na nie oko. Pęknięcie przewodu spowoduje wyciek płynu i częściowy zanik hamulców, co będzie bardzo niebezpieczne. Niemniej wymiana rurek jest prosta i można ją wykonać nawet samodzielnie, a nowe przewody kupimy przez internet na https://getparts.pl/marki/peugeot. Warto nieco dopłacić i kupić aluminiowe lub miedziane, ponieważ te są o wiele bardziej odporne na korozję, niż fabryczne rurki stalowe.