Rozwój firmy to wprowadzanie ciągłych zmian. Wzrosty przychodów, zatrudnienia, rozrosty struktur organizacyjnych, nowe obszary działania lub też zapotrzebowanie na inne obszary informacji niosą ze sobą potrzebę podejmowania ciągłych decyzji, a także delegowania obowiązków innym firmom lub pracownikom. Dlatego też coraz bardziej popularny staje się outsourcing, który przynosi sporo korzyści przedsiębiorstwom.
Pojęciem outsourcingu określa się przekazywanie konkretnych usług, projektów, zadań do wykonywania, zewnętrznym firmom. Firma zlecająca oczekuje od przyjmującej określonych wyników, jednak nie określa szczegółów w jaki sposób należy je osiągnąć. Początkowo określenie tyczyło się sfery produkcyjnej, rezygnującej z produkcji półfabrykatów. Z czasem usługi poszerzyły się na większość działalności i obecnie można zlecać takie przekazywanie w praktycznie każdej branży, nawet w informatycznej obsłudze firm, charakteryzującej się przejmowaniem obowiązków informatyków w firmie.
Outsourcing wpływa przede wszystkim na oszczędność, która wynika z mniejszych nakładów na utrzymywanie i tworzenie powierzchni pracowniczych, bazy technicznej oraz zmniejszenia liczby pracowników, czy chociażby obciążenia innych działów w firmie. Inną korzyścią jest dostęp do specjalistycznej wiedzy, doświadczenia ekspertów, bez dodatkowych nakładów na zatrudnianie i tworzenie kolejnych miejsc pracy. Przekazywanie zadań innym wiąże się również ze wzrostem ich jakości, gdyż w firmie outsourcingowej do dyspozycji pozostają przeróżni ludzie z ogromnymi zasobami.