Choć zwyczajowo przyjęło się, że odzież do pracy, a zwłaszcza do biura, powinna być nie tylko schludna, ale przede wszystkim elegancka, to w ostatnich latach coraz częściej odchodzi się od tej zasady. Klasyczne koszule, ołówkowe spódnice i buty na wysokim obcasie zastępuje luźniejsza odzież, która nie tylko zapewnia komfort noszenia, ale również dobrze wygląda. Jakie zatem elementy garderoby najlepiej sprawdzają się w roli outfitu do pracy?
Jeśli firma nie ma odgórnie opisanego dress code’u, można przyjąć, że odzież do biura również nie musi spełniać określonych norm. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku, gdy pracownik nie ma bezpośredniego kontaktu z klientami, a zajmuje się np. realizacją zleceń, wykonywaniem zadań lub projektami graficznymi. Ubraniami do biura mogą być w tej sytuacji występujące w klasycznej kolorystyce bluzy z kapturem, wykonane z wysoką dbałością o szczegóły, jak również bardzo wygodne i eleganckie longsleeve, oferowane np. na https://bobole.pl/pl/c/KOBIETA/30. W zależności od wybranego modelu, można do nich dopasowywać spodnie rurki oraz komfortowe buty, niekoniecznie na obcasie.
Jeśli jednak cenimy sobie klasykę i dobrze czujemy się w nieco mniej casualowym wydaniu, warto sięgnąć po spódnice zapinane na guziki lub trapezowe. Tego rodzaju modele zawsze dobrze wyglądają i nadają się zarówno na zwykły dzień w pracy, jak i na spotkania biznesowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też sukienka kimono, luźna i niezobowiązująca, idealna zwłaszcza w porze letniej.