Zarządzanie kliniką medyczną to skomplikowane i czasochłonne zajęcie, wymagające długoterminowego planowania. Jest ono tym bardziej trudne, jeśli manager placówki wykonuje jednocześnie czynności związane z przyjmowaniem pacjentów, jak to często bywa w przychodniach dentystycznych. Dlatego na rynku istnieje szereg narzędzi pomagających w zarządzaniu gabinetem stomatologicznym.
Aplikacje pomagające w usprawnieniu pracy powinny mieć więcej funkcji, niż tylko terminarz przyjmowania pacjentów. Do ich najważniejszych zadań należy odpowiednie pokierowanie komunikacją między personelem. Interfejs musi umożliwiać proste zlecanie zadań lekarzom i asystentkom, przejrzyście pokazując kolejność i priorytet ich wykonania. Dobrym czynnikiem motywującym jest możliwość oceniania wykonanych czynności, co umożliwia np. AppDent. Aplikacja ta ma też opcję wprowadzenia procedur, co ułatwi wdrożenie się nowym pracownikom i zmniejszy nakłady na szkolenia.
Multimedialne przekazywanie informacji jest dyskretne i eleganckie, co powinno cechować nowoczesną klinikę stomatologiczną. Umożliwia ono podniesienie jakości oferowanych usług, poprzez uniknięcie nieprzyjemnych sytuacji związanych z niejasnym rozkładem obowiązków. Jest to problem przede wszystkim tych placówek, w których pracuje większa ilość osób. Asystentki będą mogły łatwo kontrolować, czy prace protetyczne zostały dostarczone w terminie, a kierownik zespołu będzie miał pewność przestrzegania procedur przed zabiegami chirurgicznymi. A to tylko kilka możliwości, które oferują programy przeznaczone dla służby zdrowia.