Przedsiębiorczość i gospodarka

Jak rynek e-commerce zachęca klientów do zakupów online?

Opublikowano: 20 lutego 2020 o 10:10   /   przez   /   komentarze (0)

Z roku na rok coraz więcej osób kupuje przez Internet. Potwierdzają to dane firm badawczych, które donoszą, że z biegiem czasu rynek e-commerce w Polsce systematycznie rośnie. Taki sposób nabywania rzeczy to przede wszystkim duża wygoda, ale także oszczędność czasu i jak się okazuje – także pieniędzy. Właściciele sklepów online zdają sobie z tego sprawę, dlatego wciąż szukają nowych metod, które pozwolą przyciągnąć jeszcze większe rzesze klientów na ich witrynę internetową.

W jaki sposób zachęcają nas do zakupów i czy my też możemy na tym skorzystać? Oczywiście, że tak! Przykładowo robiąc zamówienie online w Pizza Hut kupony promocyjne są łatwo dostępne. Z jednej strony zachęcają nas do dokończenia procesu zakupu, a z drugiej – zapewniają właścicielowi sieciówki stałych klientów. Czego jeszcze możemy oczekiwać, decydując się na zakupy przez Internet?

Korzyść dla obu stron – tak działa rynek e-commerce

Większość sklepów internetowych oferuje nam zapis do newslettera. Choć nie wszystkie są warte uwagi, to prenumerowanie niektórych z nich może dostarczyć nam szeregu korzyści. Przykładowo robiąc zakupy w Vobis kod rabatowy można znaleźć właśnie w mailu od tej firmy. Przy dużych zakupach oszczędności z tego tytułu mogą sięgać nawet kilkudziesięciu złotych. Internet pozwala także na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Jeśli algorytmy odkryją, że interesujemy się danym typem produktu, wówczas być może wyświetlą nam jego ofertę w obniżonej, atrakcyjnej cenie, dzięki czemu szybciej zdecydujemy się na zakup.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Komentarz
Podpis Adres e-mail Strona WWW

11 − 4 =