Zawieszenie pneumatyczne to hasło, na które wielu kupujących auta jest niesamowicie wyczulonych. Układ ten niesłusznie owiany złą sławą zyskał tak nieprzychylną opinię w czasach, gdy jeszcze był bardzo awaryjny i niedopracowany. Obecnie koncepcja oparta na działaniu sprzężonego powietrza zyskuje coraz więcej zwolenników i realnie wpływa na poprawę komfortu jazdy. Warto zatem lepiej poznać zasadę działania takiego zawieszenia, by raz na zawsze pozbyć się obaw wynikających z niewiedzy.
Pneumatyczny układ składa się m.in. z takich komponentów jak jednostka sterująca, blok zaworowy, sprężarka, zasobnik ciśnienia, przewody powietrzne i kolumny pneumatyczne. W niektórych modelach możemy spotkać także miechy z oddzielnymi amortyzatorami. Zadanie tych wszystkich elementów jest dokładnie takie samo, jak w przypadku tradycyjnego zawieszenia, jednak tu podstawową różnicę stanowi miech wymuszający inne ustawienie siły tłumiącej w sprężynach amortyzatorów. Jednostka sterująca otrzymująca nieustanne informacje o poziomach ciśnienia przetwarza sygnały z czujników i otwiera zawory, jak również włącza kompresor.
Jeśli nadal nie jesteśmy przekonani do tego rozwiązania np. z powodu cen poszczególnych części, warto zajrzeć na tę stronę https://thomasmarkt.com/1199-5762-2002-2012. Znajdziemy tu nowe oraz regenerowane elementy zawieszenia pneumatycznego do Maybacha za bardzo rozsądne pieniądze. Pamiętajmy, że skoro tak luksusowa marka zdecydowała się na układ pneumatyczny, to musi to być świetne rozwiązanie.